torsdag 15 december 2011

Tänker blogga igen - utan att känna prestationsångest. Jag får skriva hur jag vill. Har precis ätit lite varm mat och det kändes skönt i magen. Varm mat är gott.

Mådde dåligt på jobbet idag. Blir påmind om att jag är "sjuk" och äter en drös med mediciner. Jag tappar ord, kroppen rycker och jag vet inte vem jag är. Jag drar mig undan och ångesten river i mig. Är utanför. Och blir tyst. Försöker berätta saker för min man men det kommer inga ord.

Nu sitter jag här i köket och tittar ut - det är grått och håller på att bli mörkt. Jag ska ut och gå en sväng i spåret. Det är lite otäckt, men jag vägrar bli rädd. Jag får gå i spåret om jag vill.

2 kommentarer:

S sa...

Blir glad över att läsa dina ord om att du har rätt att skriva precis vad du vill.

Kram!

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Håller med dig. Skriv av dig allt ont (och gott) som sitter fast i bröstet!
Eller att gå ut i skogen och skrika högt det funkar det med - ibland!