torsdag 22 september 2011

En trevlig kvinna från banken ringde och erbjöd oss att lägga om lånet = få det bättre = må bättre.... Så nu sparar vi en massa pengar och hösten blir inte riktigt så ansträngd som vi trodde. Bara en sån sak som att både högkostnadskortet inom sjukvården OCH apoteksfrikortet gick ut nu i september = skräck. Men nu känns så skönt när det har ordnat sig.

Annars har jag varit i skogen i eftermiddag och konstaterat att min onda häl håller på att bli frisk, den gör inte riktigt lika ont som i går. Mina sår håller på att torka, ångesten över att bli ertappad med plåster har minimerats. Och kan konstatera att umgänge med andra människor som att t ex gå på innebandy gjorde gott för mig. Jag har en fin familj som det är roligt att umgås med. Även om det inte är bra för mig att vara ute så sent som tills kl 22, blir lite "sprallig" då. Jag ska försöka vidga mina vyer så livet blir lite roligare.

Och i morgon är det fredag! Skönt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bli glad av att läsa hur du kan utskilja ljuspunkter i din tillvaro!