tisdag 24 november 2009

Hälsar på igen

Och kanske blir det oftare att jag hälsar på, jag håller på att ska slussas åter till hemmet igen. Jag mår bättre, eller jag vill gärna må bättre, jag längtar hem nu. Det är fortfarande kaos i hjärnan som oftast, men kanske att jag döljer det lite bättre - säger jag för mycket kanske de låser in mig igen.

Kom hem klockan 18 idag, på permis, och gick genast en lång promenad i skogen. Var helt sjukt sugen på att få röra på mig. Och få lite frisk luft. Jag har gått långa promenader i korridoren på psyk, till slut hamnade man nästan i trans därför att det var så enformigt. Och det enda man gör är att äta. Så känns det i allafall.

De ringde från psyk kl 20 i kväll och frågade hur det gick och jag svarade att det gick bra. Och det gör det ju. Jag hoppas jag kan svara ja på den frågan i morgon också när jag får prata med doktorn.

Veckorna har bara rusat i väg och jag har väl varit för dålig för att ens märka att dagarna bara försvunnit, och nu har det blivit första advent! Helt otroligt. Tror vi får klara oss utan lussekatterna i år. För det första är ju saffranen dyr och för det andra orkar jag inte ställa mig och baka det när jag först kommer hem till helgen.

Jag tror att jag ska gå på stan och köpa mig något fint när jag blir utskriven, som en liten present till mig själv, för att det hemska är över och för att vara en liten morot för att börja jobba igen. Jag är jättenervös för att gå till jobbet, men jag måste ju, en dag måste vara den första!

Nu ska jag gå och lägga mig, det har varit en lång dag! God natt!

1 kommentar:

S sa...

Jag hoppas det fortsätter gå i rätt riktning för dig.

Det blir nog inga lussekatter här heller i år...

Lycka till med jobbet, det låter tufft under omständigheterna, men ofta blir det ju inte fullt så hemskt som man föreställer sig.