fredag 27 november 2009

Självupptagen??

Är väl ett sjukdomstecken att jag inte klarar av att intressera mig för omvärlden, ja inte ens orkar läsa tidningen. Det ger sig i uttryck att jag inte orkar skriva någon kommentar i andras bloggar. Jag vill, men jag är som förlamad och har inget att säga. Att vara deprimerad är att vara gränslöst självupptagen - har jag upptäckt. Och det vill jag ju inte vara. Jag vandrar i psyks korridorer och är mest upptagen av märken som finns i golvet. Jag upplever i stort sett ingenting, på vardagarna i alla fall. I kväll är jag hemma men ska tillbaka i morgon och sova där från lördag till söndag.
De har ändrat mina mediciner och jag tycker mig vara lite lättare till sinns, jag hoppas det i alla fall. Jag vill att det ska vara så. Jag vill vara intresserad av andra människor och vad de säger på Rapport och kunna läsa en bok. Jag vill vara en människa i samhället igen. De ska ha vårdplanering om mig på måndag - det ska bli intressant att se om de kan komma på någon vidunderkur för mig....!! Håller tummarna för det...

Jag ska vara så intresserad av er som läser detta att jag önskar er en härlig helg! Kram!

7 kommentarer:

Anonym sa...

inte på att du måste skriva i andras bloggar. Koncentrerar dig på att bli bättre först innan du engagerar dig i andras liv. :D

Många kramar från Ylva

Anonym sa...

Det skall stå Tänk innan inte i början.

Anonym sa...

Självupptagen har en så negativ klang. Jag vet inte om jag tror att det är rätt ord för när en vill, men helt enkelt inte orkar.

S sa...

Jag tänker precis som Charlyene att det inte känns rätt att kalla det självupptagenhet när man faktiskt inte har några krafter över. Har själv nyss haft en sån period, som jag väl bara halvvägs är ur. För mig är det svårt att tvinga mig ur det, det måste liksom ta den tid det tar.

Ska hålla tummarna för dig på måndag! Kram!

Miriam sa...

Tack för era värmande ord! Det ska jag ta till mig! Kram

My way or the highway! sa...

Hittade din blogg genom Charlyene´s blogg.
Ville bara hälsa.
Lägger till din blogg i min blogg lista så jag kan läsa en dag, för den verkar intressant.
Det där med att intressera sig för folk har jag oxå problem med.
Jag orkar lixom inte lyssna eller bry mig/känna nåt.
Jag vill bara säga "håll truten" ibland men istället sitter jag och ler och spelar intresserad...

Anonym sa...

Skickar värme och styrka!