lördag 11 juni 2011

Mulet men 24 grader ute - skönt. Gick en riktigt snabb promenad i skogen och trodde det var kallt. Hade på mig tjocka kläder och blev därför genomsvett och fick ta en dusch efteråt. Nu har jag ätit en grillad kyckling, det var gott, orkade inte göra något annat. Har lite småångest över att kycklingen kändes så "fet". Men nu är det gjort.

Min sons flickvän tog studenten igår och har öppet hus idag. Jag hade så jävla ångest över att behöva åka dit och vara social så min man fick åka själv. Känns inte bra det heller, men nu är det som det är.

Jag gillar att vara i skogen. Helst gå snabbt. Vara andfådd, flåsa. Känna kroppen anstränga sig. Lyssna på musiken i mobilen. Idag fylldes huvudet med tankar - jag fick för mig att jag var två? Att jag/vi var i främmande rum. Att jag befann mig någon annanstans? Och sen tillbaka till verkligheten igen. Fantisera om hur livet ska bli. Långt ifrån psykvärld och mediciner. Jag är någon helt annan. I ett annat liv.

Jag drömmer om att jag springer. Springer långt. Och snabbt. Jag är "LÖPERSKAN". Och lever ett annat liv. Jag kan springa. Jag lever mitt gamla liv igen.

Verkligheten: En kopp kaffe. Och choklad. Duktiga mig.

2 kommentarer:

S sa...

För mig är det lite tungt när jag tänker på den jag skulle ha kunnat vara, om inte om hade varit... Det är så tråkigt och svårt att ta alla små steg som behövs för att man ska komma på banan igen.

Kram!

Miriam sa...

Ja det är tungt att tänka på vem jag skulle kunna vara, jag ska försöka låta bli det. Vara nöjd med den jag är. Tänka på det! :)