fredag 3 juni 2011

En sån vacker fredags morgon! Jag börjar kl 12 på jobbet idag och det känns lagom att jobba 4 timmar. Jag har kommit överens med min man igen. Det känns så skönt. Puss och kram!
Det har varit/är lite turbulent både på jobbet och hemma. Det blev så att jag brakade ihop lite på jobbet och min chef pratade med mig och har tagit bort mig från ursprungliga scheman för att jag inte orkar. Jag har ju gått ner i vikt och det syns och jag är svag och yr. Min chef hade ringt till min skötare. Vilket hon inte får och min skötare sa till mig att hon inte pratar om mig när jag inte är med. Det känns bra. Jag var hos skötaren sen och det blev ett riktigt upprivande samtal och jag måste gå upp i vikt nu. Det finns inget annat, jag måste även upp om ångesten river i mig så jag inte vet hur jag ska stå ut och har mest lust att ge upp.
Jag är dålig på att få kritik. Jag knäcks som en svag gren när någon tillrättavisar mig. Det känns som allt bara brakar ihop och jag vet inte hur jag ska samla ihop mig igen. Fick kritik i tisdags och jag börjar nu att hitta strategier för att resa mig igen. Alla gör ju fel. Det går inte att komma ifrån. Även jag gör fel. Ingen är felfri. Fatta det.
Idag kan man ha kjol. Varmt och gott. Kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att turbulensen utom dig inte blir till jobbig turbulens inom dig. Eller att det går över snart. För vem är egentligen bra på att ta kritik? Ihop-plockning är aldrig kul, men jag hoppas att det går snabbt för dig.

Och här är också en väldigt vacker fredagsmorgon. :) Fullt med sol och värme. Synd bara att getingarna verkar vara ovanligt aktiva, jag har redan dödat två idag.

Kram!

Miriam sa...

Jo jag hoppas det går över snart. Känns bra idag, vädret gör väl sitt, idag är det underbart, ska njuta. Man får öva sig i att må bra, bli bättre på det. Att ibland mår man faktiskt bra och att acceptera det och säga att det är bra.