söndag 1 april 2012

Det är lördag och jag vill ha något extra gott. Vid affären står en "fiskbil" som lockar med räkorfrån Smögen och lax. Det var länge sedan jag åt räkor så jag bestämmer mig för det. Säger att jag vill ha en påse med räkor. Och får en påse och "fiskmannen" säger "Ja, det blir 200 kronor". Jag tappar hakan och säger att jag absolut inte vill ha räkor för 200 kronor. Min man tycker att jag kan kosta på mig halva påsen och så blir det.100 kronor. Hemma igen sitter jag där med mina räkor och försöker njuta - men jag mår bara dåligt och kommer alldrig nånsin köpa färska räkor. Hujedamig.

Har fikat med mina "barn", det var väldigt trevligt och jag mår ganska bra. Det är en stor hjälp att vara med barnen, lugnt och fint. Jag blir dock väldigt trött. Orkar en timme, sen vill jag hem.

Idag är det 40-års kalas. Ska som sagt orka en timme. Kanske blir det god mat? Jag ska iallafall äta lite.

Inga kommentarer: