lördag 5 december 2009

Hel igen?

Det har visst blivit en vana att skriva på helgerna, men nu ska det bli ändring på det. Jag ska skrivas ut på måndag efter 6 veckor på psyk. Jag mår bra nu, det har gjort mig gott att få komma bort från samhället ett tag. Idag var jag på stan för första gång på veckor, det kändes märkligt, nästan som om jag inte varit här på jorden överhuvudtaget och får lära mig allt på nytt igen. Som ett litet barn nästan. Jag fikade med min son på 20, det var väldigt trevligt, speciellt trevligt att få ha honom för mig själv ett tag. Jag ville att han skulle berätta för mig hur det har känts att ha en mamma på psyk, jag menar - om han har tyckt det har varit jobbigt. Men han verkade inte bry sig om det, bara mest mån om att jag ska må bra och inte behöva åka tillbaka dit.

Jag blev insatt på sertralin i veckan trots att de vet att jag är jättekänslig för den medicinen. Och ja - det gick som det har gjort förut - jag blev manisk och jättedålig och jag jättebesviken och ledsen över detta jävla elände. Och så togs sertralinet bort och jag kommer aldrig att få någon liknande medicin igen. Jag sa till läkaren att jag är så jävla trött på denna förbannade sjukdom som aldrig ger mig lugn och ro.

Jag hoppas att jag ska få några dagar i allafall med lite stillsamhet. På måndag ska jag på jobbet igen, ska börja jobba 25 % och det känns väldigt skönt att börja i lagom takt. Ska jobba 25 % i några veckor och sedan 50 % några veckor tills slutligen mina 75 %. Jag är nöjd med detta. Jag är över huvudtaget väldigt nöjd med psyk-vården, det har fungerat väldigt bra med allt från skötare till läkare. Jag ska också få underhålls-ECT varannan eller varje vecka. Det är jag också väldigt nöjd med.

Körde bil idag för första gången på 6 veckor, det var konstigt, men det sitter ju i ryggmärgen. Sitter och tänker på vad jag har för lösen på jobbet både till datorn och till stämpelklockan. Har inte en aning. Kanske kommer jag på det när jag står där?? Hoppas det. Jag träffade några arbetskamrater på stan - de var väldigt trevliga, jag tror det ska gå bra på jobbet på måndag. Hade sedan tidigare fått presentkort i en blomsteraffär som jag handlade för idag, det blev 2 stora julstjärnor, en vit och en rosa(!), verkligen jättefina och sedan en amaryllis - en röd. Blev så fint så. Har försökt att julpynta lite även om jag liksom har tappat halva julen känns det som.

Börjar bli trött nu - ska väl gå och lägga mig! Sov gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är väldigt glad att höra att du mår bättre, och hoppas att det fortsätter så.
Kram!

Anonym sa...

Det är skönt att höra att du mår mycket bättre och att du skall åter få gå tillbaka till jobbet igen. Det kommer att gå bra för dig.

Kram