onsdag 10 oktober 2012

Efter åratal av minimalt med mat och evigt motionerande har min kropp sagt ifrån. Den orkar inte längre. Och jag är så ledsen. Jag orkar inte mer. Jag var för blodprov idag på vårdcentralen och det går knappt att klämma ut några droppar blod av mig. Jag är beryktad på vårdcentralen och alla suckar när jag kommer.

Och jag är SÅ ledsen. Jag fryser ständigt, inga blodådror kan ses. Till och med narkossköterskan senast höll på att ge upp. Jag kapitulerar och jag sa till min kurator idag att jag ick orkar mer. Men jag är så rädd jag ska ångra mig om jag slutar vara patient där. Är det värt att orka leva?

Jag orkar inte mer, ett helt liv bortkastat i fingrarna på mister ätstörning. Jag vill bara gråta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fan jävla jävla sjukdom.
Sluta inte vara patient. Sluta inte tro.
Kram

S sa...

Det är verkligen sorgligt att du ska behöva dras med detta elände... men det händer ju att folk blir friska även efter många år... ge inte upp!

Kram!

Miriam sa...

Osynliga bekänneser: Jag ska försöka att inte sluta tro även om det verkar vara hopplöst jävla skit.
S: Menar du att en medelålders kärring kan bli frisk? Jag ska försöka att inte ge upp.