söndag 7 mars 2010

Vaken

Vaknade tidigt idag, det gjorde jag igår också, jag vet inte varför för jag somnade ganska sent. Min man ligger kvar och sover, han sover mycket längre än mig. Sen så somnar jag igen vid 11-12 när jag har varit ute på promenad. Jag tror det ska bli en fin dag i dag också.
Igår åkte vi in till sonen som bor i stan, jag var mest spänd på hur det skulle se ut i hans lägenhet, det var ett tag sedan jag var där. Ville också ha en ny tröja och lite smink. Sonen och min man gick till systembolaget och jag hittade faktiskt en tröja, kul! Systembolaget är inget för mig för jag dricker inte. Det har jag inte gjort på många år, både av princip men också pga alla mediciner jag tar.
Sedan storstädade vi sonens lägenhet, han har visst inte lärt sig hur man städar..... Jag får nog ta på mig skulden för det eftersom han är bra bortskämd från sitt föräldrahem. När vi hade använt Ajax, skurborstar, dammsugare och skurhink glänste det och det kändes så bra och sonen såg mycket nöjd och glad ut. Hemma gjorde jag mat och tog en Oxascand, sa inget till min man men jag mådde inget bra, och gör det inte nu heller. Skit samma. Jag mår nog bättre när jag bara har fått gått en sväng.
Jag känner mig lite provocerad av min skötare och tänker vara öppenhjärtig mot henne, mycket pga respekt för mina egna känslor, jag vill inte känna mig trampad på. Så jag tänker skriva några rader och skicka henne ett mejl. Sen har jag gjort mig illa i armen, riktigt illa. Det känns konstigt att sitta här med min man och vara i behov av sjukvård men inte kunna säga något.
Nu har han visst vaknat och jag ska avsluta detta inlägg. Ha en fin söndag!

1 kommentar:

Maria sa...

Tack snälla! Känner mig rätt nöjd och harmonisk :) Helt nöjd med mitt liv vill jag aldrig bli för då skulle alla drömmar ta slut. Men jag är inte helt missnöjd nu i alla fall och jag tycker det mesta flyter på :)

Jag har vissa perioder då jag sover sämre om nätterna, vet inte riktigt vad det beror på. Idag, när jag ÄNTLIGEN kunde sova ut för första gången på länge, då vaknar jag 07.10. typiskt.

Bra att du beslutade dig för att vara öppen mot din skötare. Hur gick det? Fick du iväg nåt mail och vad blev resultatet??
Kramkram