onsdag 8 december 2010

Idag är en sån där kreativ dag. Jag är ledig idag, det är min sjukskrivningsdag och kreativiteten bara sprudlar. En sån där "allt-eller-inget" dag. Bakade "Mjuk pepparkaka", var ute och gick en timme, satte deg till "Skurna franska pepparkakor" och nu gör jag färs och pasta. Och emellan allt detta har jag diskat alltihop. Kanske får jag "tvångslägga" mig på soffan och se på en "såpa". Tänker att orsaken till min kreativitet är att jag är nervös och ångestladdad inför det som komma ska - nämligen julen. Vi ska åka till mina föräldrar och fira jul med dem. De bor långt borta så vi måste sova där. Min syster kommer också och hela hennes familj och det känns också nervöst. Det är lätt att jag tänker att jag måste göra mig illa för att hantera ångesten. Det är ju dumma tankar, men jag resonerar så, de kommer automatiskt. Tankarna bara far omkring just nu, står här och tänker att jag börjar få grått hår - hur hanterar man sånt? En som gör sig illa och har grått hår? Halleluja.

5 kommentarer:

S sa...

Färga håret, det gör jag. ;)

Nej allvarligt så kan väl julstress få den bästa på knä. Även om man kanske är bland personer man tycker om så blir det liksom så uppjagat, allt ska vara så himla fint och mysigt. Tänk om man råkar ha en dålig dag? När jag var yngre gillade jag familjefester men det gör jag inte nu, har skalat ner på allt sånt.

Nu ska jag också jobba i köket, har diskat och ska sätta igång med lussebullarna. Kanske går det att baka sig frisk? ;)

Kram!

Anonym sa...

Inte så kul att vara driven av ångest, men kreativitet är trevligt. Blev kakorna goda?

Kram!

Miriam sa...

S: Jo jag har färgat håret några gånger, men det är så tråkigt.... vi får se hur länge jag står ut med de gråa håren.... Lite lussebak kanske gör susen för mig också?

Miriam sa...

Charlyene: Nej att vara driven av ångest är inte roligt men kreativt. Och kakorna har jag inte smakat. Sparar dem till julen. :))

S sa...

Lucia är på måndag så du hinner!