måndag 22 juni 2009

Glömde ju att berätta om min underbara händelse igår, jag trodde knappt att det var sant med sådan smidighet. Ja det handlar om psyk-akuten. Jag hade fått slut på Litium helt plötsligt (var ju manisk förra veckan, höll inte koll på något över huvudtaget...) och kl var över 18 och apoteket var stängt (universitetssjukhusapotek som stänger kl 18? Crazy!). Jag bestämde mig för att ringa till psyk-akuten, var lite nervös, får man göra så??? Det var en skötare som svarade, jättetrevlig, hon skulle kolla med jourläkaren om han tyckte det var nödvändigt att jag tog denna kväll och inte väntade 12 timmar till nästa dag. Skötaren skulle ringa upp sa hon, och efter 20 minuter så ringer hon och säger att doktorn tycker jag absolut ska ta Litium. Jag säger att apoteket har stängt, men det är inga problem säger hon. Kom in bara!
Jag åker in (min son kör...), blir glatt bemött och får sitta och vänta och så efter 10 minuter kommer hon med en liten påse med min medicin!! SÅ smidigt kan det göras! Och inte ljud om att jag får skylla mig själv eller något. Kram till psykvården!

2 kommentarer:

S sa...

Så skönt det är att höra om när vården faktiskt gör sitt jobb och hjälper snarare än stjälper. Bra att du tog tag i saken och ringde psykakuten.

Anonym sa...

Men gu så skönt och vilket trevligt bemötande. Ja så borde det alltid vara.