måndag 29 juni 2009

Blottade

Och jag skriver blottade därför att det var det det handlade om för mig idag. Vad ska man ha på sig när det är 27 grader varmt och man inte vill visa armarna? Jag tog kortärmat men har hela dagen passat på och stå rätt så det inte var synligt. Träffade min gamla chef och jag stod vänt så hon bara kunde se den ena armen. Löjligt förstås, men förståeligt.

Gick en stund på stan, hittade ingenting, jag går och väntar på att jag ska lägga på mig en drös med kilo eftersom jag blev tvungen att sätta in Zyprexa igen. Jävla skit. Men jag mår bättre psykiskt så jag försöker acceptera medicinen. Varför ska sån underbar medicin ha värsta äckligaste biverkan? Don´t know.

Joho och så bar det av till Maxi och det var ju jätteroligt. Nu har vi kommit hem min man och jag, vi har fikat och haft det trevligt. Jag sitter vid datorn ett tag och han är och praktiserar lite golf. Jag luktar mycket gott - var och provade parfymer på Kicks. Det är väl det närmaste jag kommer en egen flaska, det är ju så himla dyrt. Fastnade för Burberrys till 500 spänn.

Har varit en trevlig dag på jobbet idag, har fått ny arbetsplats och ska göra lite annorlunda arbete. Jag provade på idag och det känns bra. Det är en omplacering gjord av psyk och min chef. Jag tror det blir väldigt bra. Kanske ska jag få må lite bättre på mitt arbete.

2 kommentarer:

S sa...

Ja du, det är skitsvårt att hitta något långärmat i affärerna, det som inte är kort har trekvartsärm. Drömmen är väl att man ska kunna gå i kortärmat utan att någon bryr sig, men det är svårt att slappna av...
Zyprexa är hatkärlek. Så bra för psyket, skit för resten av kroppen.
Kul att det kändes bra på nya arbetsplatsen iallafall, hoppas det blir ett lyft.

Anonym sa...

Hej synt att jag inte varit inne på din blogg i några dagar. Fastnade med mina egna bloggar. Men iaf så grattar jag dig till din nya arbetsplats.

Nä långärmat är jättesvårt att finna och ha på sig nu i sommar.

Zyprexa har jag inte testat ännu så jag kan inte kommentera detta.