tisdag 23 juni 2009

I morse vaknade - eller ja inte vaknade - jag och klockan var 05 - mobilen larmade - och jag var FULL av Zoplikon. Fruktansvärt. Hela jag sov medan hjärnan försökte mobilisera mig och få mig att gå upp. Skulle ju till jobbet! Sov och sov och framme på jobbet tog det låång tid innan jag "vaknade". Pinsamt - jag var mer eller mindre drogad. Ska nog inte ta den medicinen för sent på kvällen, eller också inte ta den alls när det är jobb dagen efter...

Jobbat och jobbat, men rätt så lugnt ändå. Satt ute på lunchen och lapade sol. Satt vid sjukhusets entré och kollade på folk som kom och gick. Intressant. Jag tycker det är roligt att fundera över vad alla människor har för sig, vad de söker sjukhuset för, eller om de ska hämta någon?

Idag fick vi en grej som jag aldrig trodde vi skulle skaffa oss - en platt-tv!! Vilken reform! Och nu sitter man och dotter och tittar på fotbollsmatch på tv:n, de har skrikit två gånger nu så jag räknar med att det står 2-0.

I morgon ska jag träffa min reserv-terapeut, det blir lite pirrigt tycker jag. Men schysst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja en platt-tv har vi köpt för 3:e gången nu på mindre än ett år tror jag men jag är inte säker.

Har aldrig tid att sitta utanför sjukhusentrén och titta på vad människor har för sig. ;)

Ha en fortsatt trevlig kväll.