fredag 2 september 2011

Back again! Varit borta länge från mitt bloggande även om jag har läst alla andras bloggar och haft utbyte av det. Har egentligen inte orkat vare sig blogga eller läsa. Min man har inte tyckt om att jag bloggar, men idag har jag lust att skriva några rader.

Först vill jag fira att jag har fått 50 % sjukersättning från FK, det känns väldigt skönt, skönt att slippa hålla på att krångla med sjukskrivningar hit och dit. Samtidigt lite otäckt. Tänk att jag har kommit hit i mitt liv. Så definitivt liksom.

Just nu sitter jag och väntar på att åka till jobbet. Jobbar 13 till 16:30 idag. Och sen är det helg. Perfekt. Det funkar bra för mig att jobba 50 %. Jag orkar det. Och arbetskamraterna har vänjt sig till att jag jobbar halvtid. Igår var det faktiskt en som höll runt mig. Trevligt. Ovanligt.

Har träffat min läkare, det var ett bra möte, hon satte ut en medicin och höjde en annan, jag är med på det. Får också ECT varannan vecka har vi bestämt. Jag är extremt svårstucken och det är jobbigt när jag ska ha ECT och behöver stickas. Men jag vågar inte sätta ut ECT även om jag förstår att det kanske är bra att göra det.

Fredag kväll - en film - lathet - trevlig helg - tvätta husfasaden - gömma armen - sol - äta - gå upp i vikt

6 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka! Du har varit saknad.

Kram!

S sa...

Har saknat dig!

Det är väl bra att du klarar att jobba 50% iallafall, jag tycker du ska vara stolt över det, att du orkar trots att du har mycket att kämpa med.

Kram!

LillaMy sa...

Välkommen tillbaka :)

Kram på dig!

Miriam sa...

Tack Charlyene! Och kram på dig! :)

Miriam sa...

Och även tack till dig också S! Kramkram!

Miriam sa...

My - tack - och jag vill bara berätta för dig att jag inte klarar av att skriva inlägg på din blogg, jag vet inte vad det är som är fel, men jag läser din blogg varje dag ska du veta :) Kram