lördag 1 september 2012

Frukost på ett café med min dotter idag, det var väldigt trevligt trots att jag satt och frös hela tiden. Vi satt på barstolar och tittade ut på människor som gick utanför. Spännande att se hur alla människor är olika. Kläder och väskor, skor och påsar. Efter någon timme skiljdes vi åt.  Jag fryser så jag är blå om läpparna och skakar. Min man kom och hämtade mig så jag slapp ta tåget och frysa ännu mer. Jag står inför ett dilemma - jag har tackat ja till ett familjekalas där mina föräldrar också kommer. Nu vill jag inte, jag kommer att bli jättedålig - och jag vet inte hur jag ska tacka nej. Ska jag säga att jag mår psykiskt dåligt eller ska jag ljuga och säga att jag har fått maginfluensa? Min mor säger att hon så gärna vill att vi ska komma. Jag kommer att sjunka så lågt, så lågt. Vet inte hur jag ska göra. Det är svårt att förklara hur man mår och vissa vill säkert säga att det bara är att skärpa sig. Men det är det inte. Jag ska inte behöva förklara mitt psykiska måendet och ställas inför rätta.

Nu är det dags för en Sobril tror jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle säga: Ljug! Varför utsätta sig för oförstående?

Kram!

Miriam sa...

Charlyene: TACK, tack för dina ord! Stor kram till dig!

Jenny sa...

Åk dit och var dig själv, så som du är/har det just nu. Jag ska göra samma sak då min syster firas idag. Kram

Miriam sa...

Jenny: Tack för stödet! Nu vet jag vad jag ska göra! Kram