måndag 7 januari 2013

Mörkret sänker sig ute, och jag gillar det. Det ger en slags trygghet. Och så kan man tända stearinljus. Jag har fläkten på, det är kallt inne  - och mössa på.... Ett par timmar ensam till innan min man kommer hem. Jag ska göra "riktig" middag idag, inte ofta jag gör det, men idag ska min man bli bjuden på något extra och inte bara makaroner och korv.

Har varit hemma från jobbet idag, har fått ECT och tydligen blev det något extra så jag behövde Stesolid och det knockade mig helt ut, har varit helt borta av trötthet. Och fått ta Panodil för huvudvärk. Får se om jag orkar med jobbet i morgon. Men känner att det håller på att vända nu, skönt.

Kvar en del av hopplöshetskänslan, ångest i magen för att jag inte får ordning på mina känslor, rörigt och jag gillar inte det. Pratade med min kurator och jag kunde inte redogöra för vad jag känner. Ska dit på onsdag och ska försöka skriva ner känslorna så vi kan prata om det.

Nu är det dusch, och nya tag.

2 kommentarer:

S sa...

Skönt ändå att det känns som om det håller på att vända. Det är en trist sida av ECT:n att man blir snurrig efteråt, men det verkar ju ändå vara en behandling som hjälper dig upp ur svackorna. Jag hoppas du mår ännu bättre snart.

Kram!

Miriam sa...

Tack för dina ord S - Kram!