onsdag 1 juli 2009

Varm onsdag

Först - tack till alla som läser - jag har inte fattat hur jag ska kommentera era inlägg tyvärr men jag jobbar på det!

Idag var det sjukskrivningsdag, är alltid sjukskriven onsdagar. Dessa är för återhämtning mitt i veckan och det fungerar väldigt bra. Jag får nya krafter att jobba vidare med torsdag och fredag. Hade en träff med min extra-terapeut kl 15. Hade köpt en ny klänning som jag tog idag (dölja Zyprexa-kilon...), den var lång och gissa om jag svettades! Himlars. Tycker det är jobbigt att visa min ärriga arm, stod i bankomatkö och massor av folk efter mig som glodde i kön. Då ångrar man att man har varit flitig med kniven.

Var inne i en affär och svetten bara rann.. kände mig inte så fräsch. Tog en fika ensam innan jag gick till psyk. Min x-terapeut och jag hade ett bra samtal, jag är väldigt tacksam att jag fått dessa extra samtal. Jag är ju några veckor efter en mani men idag kände jag mig väldigt "normal", är trött på kvällen igen och det känns skönt. Vi pratade om Zyprexa och hon tyckte att jag skulle få prata med min läkare om alternativ. Det är ju så tråkigt det här skitsnacket om denna medicin, för den är ju onekligen väldigt bra för mig. Men om jag ska bli sämre i min ätstörning bara pga denna så känns det ju inte bra.

Ikväll har min man och jag gått två rundor i skogen, vi trodde det skulle börja regna och åska, men det bara försvann i horisonten, och det är lika torrt som förut.

Köpte en brun-utan-sol som jag nu testar på ena armen (min ärr-arm) för att se om hur det blir. Hoppas det inte blir för brunt, det kanske blir konstigt med en brun arm?? Säkerligen. Men det skiter jag i. I morrn blir det klänning igen men ingen lång. Ska ju bli lika fint väder i morgon. Skönt tycker då jag!

Inga kommentarer: