fredag 15 januari 2010

Kvalitetsdag

Först en skitdag, något har pajat i huset, kris, har tagit halva dagen att laga och kostat en förmögenhet. Jag okoncentrerad på jobbet och tog halv semesterdag, ingen idé att sitta där och göra fel. Sedan träffade jag min son på stan och vi hade jättetrevligt, åt lunch ihop och gick och tittade på olika saker till hans lägenhet. Jag mådde riktigt bra, kände hur mina moderskänslor svämmade över, stolt över att jag - just jag - är mamma till en sån fin människa som han är. Jag hann också hitta en klänning som jag vill ha. Jag borde inte köpa den men nu är jag besatt av den och hann lägga undan den till i morgon...... Jag ska gå upp i vikt och alla byxorna är för små, eller blir för små. Så nu måste jag in till stan i morgon och hämta klänningen. Det går inte ihop sig att min vuxna hjärna accepterar att köpa ny klänning när vi blivit av med en förmögenhet till huset samma dag. Jag borde ju spara. Men istället så skiter jag i det. Vuxet måste jag säga.

Min kära terapeut anser att man inte kan gå upp i vikt av piller... Jag blir så trött, jag vet väl bäst själv hur det står till med min kropp. Jag vet att man kan gå upp i vikt av små piller. Jag vet det mycket väl.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför kan en inte gå upp i vikt av piller? Det finns ju massor av exempel på det, mediciner som gör att en ökar i vikt, även om en inte äter med.
Jag blir så trött på läkare som tror sig veta allt, och inte vill höra på när något går emot vad de lärde sig en gång på läkarlinjen för 15 år sedan.

Kram!

Miriam sa...

Ja, jag slutar diskutera den frågan med mina behandlare, ingen bryr sig om mina erfarenheter, jag vet vad jag vet så får de andra tro vad de vill.