söndag 17 januari 2010

Tålamod och beslut

Nu har jag bestämt mig för att ändra på mitt liv. Från och med nu. Nu ska jag börja äta vettigt och ha löpningen som hobby - igen. Jag är en ensamvarg och med löpningen behöver jag ingen annan än mig själv och mina ben, skogen och asfalten. Löpningen kommer att tvinga mig till att äta ordentligt vilket jag behöver. Då har jag en morot - ett syfte. Jag ska klara det. Från och med nu är jag en ny människa. Nu och för alltid. Amen.

Men först ska jag få lite elektrisitet genom skallen - i morgon. För att löpa behöver man inte tänka särskilt mycket mer än att sätta det ena benet framför det andra.

Jag ska träffa en läkare i morgon. Jag har ingen egen läkare så det blir att passa på och fråga en hel del i morgon när jag har chansen. Har skrivit en liten lapp. Först läkare och sedan ECT. Sen hem och sova. I morgon blir det nog dåligt med att springa tror jag.......

2 kommentarer:

Maria sa...

Heja dig!! Bra beslut!! :)
Kram

Ylva sa...

Hejjar också på dig. :D