fredag 19 februari 2010

När ska det börja?

Jag sitter här inne i mitt hus och väntar på att det ska börja storma/snöa/blåsa.....på väderkartan ligger stormen in över Småland nu, alltså kommer det om någon timme hit till oss. Hur mycket snö ska det bli?Kan det verkligen bli mer? Tur är det att jag inte ska någonstans alls hela helgen. Mannen har parkerat bilen in i garaget och där lär den väl stå utom när vi åker och handlar lite mat.

Jag sitter här i vardagsrummet med min man, vi har tittat på DVD med Travolta i huvudrollen, han är så jävla bra. Sen hämtade jag datorn och skulle sitta och hålla på med den i vardagsrummet framför tv´n och OS tillsammans med maken. Maken kan bara inte HÅLLA TYST. Han måste kommentera allt som händer och samtidigt skicka sms till dottern hundra mil härifrån. Jag kan inte koncentrera mig ett skit på datorn. Sen: "Kan du hålla TYST!!!?" Sen blev han tyst. Och sur. Han mjuknar väl. Nu gjorde Sverige mål i hockeyn, maken strålar av glädje. Heja Sverige!

Har mått psykiskt väldigt dåligt hela veckan, mycket prat med alla mina officiella "hjälpare", pratade senast med min älskade skötare igår, jag sa till henne hur mycket jag tycker om henne efter att hon "läst" av mig som en bok. Jag fattar inte hur hon gör. Hon är bara bäst. Fast hon sa så här: Du är ju helt FELMEDICINERAD! Vad då sa jag. Du vet vad jag menar sa hon då. Du ska ju ha ZYPREXA och det vet du.
Och ska jag vara ärlig och det kan jag ju vara här - så mådde jag allra bäst med Zyprexan, men det vill jag inte tala om därför att jag går upp i vikt av den medicinen och det vill jag INTE!!

Nu har min man varit tyst i 15 minuter - helt enkelt jävla rekord! Han är värd lite massage kanske? Eller en godisbit? Ja, nu när vi är inne på det här med att äta så kan jag bara säga att min mage inte funkar alls, den är helt jävla trög FAST jag äter så mycket frukt och fibrer så det halva borde vara nog och så äter jag all världens massa piller och dryck utan att det hjälper ett dugg. Jag hatar när magen inte funkar.

Har det börjat snöa nu?

2 kommentarer:

Ylva sa...

Äter du FÖR mycket fibrer och frukt så det bara skit av det med. Magen klarar inte av alla dessa fibrer som häst gör. Lite lagom med fibrer håller magen i trim.

Miriam sa...

Nej - du har förmodligen rätt. Och någon häst är jag ju inte heller. Jag får väl ändra taktik...
Jag har förresten tappat bort din bloggadress på vägen,