torsdag 13 januari 2011

Gick tidigt från jobbet idag - väldigt skönt - har nu lagat middag - spaghetti - som smakade gott! Sitter och väntar på min man för att vi ska åka till Friskis & Svettis. Det tar väl alltid emot så här innan man kommer dit, men när man väl är där så är det roligt. Fullt med folk och ibland är det kö till maskinerna. Det är tråkigt.

Är lite tankspridd och virrig idag, hoppas att det inte är början till något tråkigt eftersom jag har slutat med en medicin? Jag har gått upp 4 kg som biverkan på kort tid, och det tycker inte jag är så speciellt kul. Jag har skrivit ett brev till min läkare, jag hoppas hon hör av sig för att ev godkänna mitt förslag på byte av medicin?

Igår fick jag ECT igen, mår väldigt väl av denna terapi, är glad att jag får ta del av utbudet som psyk har! Min läkare är mycket bra, jag är så glad att jag har fått henne. Men livet är helt ok idag. Hade arbetsterapeuten här igår också och det var bra, hon förstår hur jag tänker.

Ja, det var solskenshistoria - men det flyter på just nu - inga moln på himlen!

2 kommentarer:

Densnygganarkomanen sa...

Hej!
Jag undrar hur du har det med minnet efter dina ETC behandlingar?
Mvh F

Miriam sa...

Minnet är väl egentligen ganska ok, jag kan väl ha svårt för att komma ihåg instruktioner, får tänka om liksom. Sedan kommer jag ihåg saker från barndomen som plötsligt poppar upp, väldigt obehagligt. Men jag tycker att effekten går före bieffekten! Lycka till!