onsdag 26 januari 2011

Va kallt det är! Jag fryser hela tiden. Både inne och ute. Idag har jag haft kontakt med arbetsterapeuten och vi har pratat om mindfulness och KBT. Vi tränade oss på kroppskännedom via en DVD. Intressant. Jag kunde koppla av och koncentrera mig på att vara här och nu, känna kroppen och slappna av. Sen gäller det att kunna använda mig av det även när hon inte är här. Jag ska öva mig i helgen och försöka sätta på DVD´n när det krisar. Ikväll är jag lite orolig och känner mig trött på att utöva terapi. Jag är terapitrött. Jag tycker att arbetsterapeuten har en mentalitet av att "det är bara att tänka så eller så", att min ångest inte är något att ha ångest för om man säger så. Jag blir lite stött. Tycker att hon bagatelliserar mig. Jag ska fråga henne rakt ut om hon tycker att vi ska avsluta kontakten eftersom hon tycker att det inte är något att ha ångest för.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Terapeuter brukar vara bra på att bagatellisera. Det ingår ju i deras utbildning att lära sig att inte bekräfta sina patienter. :(

Kram!

Miriam sa...

Mmm, precis! Jag tycker inte om att bli bagatelliseras. Ska ta mod till mig och ringa henne i morgon. Jag har t o m kommit till det stadiet att jag nog gott kan vara utan hennes terapi.
Kram!!