lördag 8 januari 2011

Inte ensam om såret längre, delat med mig till mannen, han blev bedrövad och ledsen. Och jag kunde inte riktigt förklara varför jag hade gjort mig illa. Det går inte att förklara. Men det är jag som får sitta där med mina ärr. Mitt val. Min dotter påpekar ofta att "alla har ett val" och att jag får stå för det jag gör. Ibland håller jag med, men ibland tycker jag inte att jag riktigt har ett val. Eller inte. Jag vet inte. Men jag vill inte att andra ska skuldbelägga mig för det jag gör. Om man skär sig kraftigt, så mår man inte bra. Ibland äter ångesten på mig. Tar stora tuggor och glufsar i sig och jag sitter mitt i och gråter och försöker rymma bort. Hitta lindring. Utväg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra.
Det enda rätta. Att berätta. Även om du inte kan ge en förklaring som leder till nån form av acceptans så har du i alla fall varit ärlig nu.

LillaMy sa...

Vad bra att du berättat, men det är svårt att se någon bli besviken för att man gör sig själv illa. Kändes det ändå ok att berätta för mannen?

Miriam sa...

Osynliga bekännelser: Ärlighet varar längst - eller?

My: Det kändes ändå ok även om han nu ältar detta hela tiden och säger att han aldrig kan lita på mig längre. Trött.