fredag 28 januari 2011

Jag känner mig så utanför. Att jag inte klarar av att leva ett vanligt liv. Jag träffade en "kompis" idag, en av de få jag har kvar efter all psykisk sjukdom de senaste åren, och jag känner att jag inte ens klarar av att ha henne kvar som kompis heller. Jag blir trött, kan inte tänka, hänger inte med, vill bara gå därifrån. Blir ledsen och undrar varför jag har så svårt för livet. Jag bor här i min egen liten kokong och är utanför livet som rullar förbi. Jag hänger inte med på tåget som alla andra åker med. Jag ska leva mitt liv så här. Ensam.

3 kommentarer:

LillaMy sa...

Känner likadant ibland. Utanför och ensam och man blir ledsen när man känner att man inte orkar med livet "utanför". Man vill egentligen och så går det inte. Ställer man för höga krav på sig själv tror du? Eller är det så att det är omgivningens förväntningar man känner av?

Nattis!

Miriam sa...

Ja, kanske ställer man för höga krav på att man ska vara på topp och vara intressant och ha en massa vänner. Och så orkar man inte det och man blir ledsen. Jag ska försöka sänka kraven och vara nöjd med mig själv. Kram!

Anonym sa...

Sänk kraven. En god vän som är kvar är nog kvar för att denne vill. Och för att denne uppskattar dig för den du är. Inte vad du presterar.
Kramar om dig och önskar dig lite luft!