tisdag 15 februari 2011

Ännu en dag på jobbet är avslutad, jag har inte pratat med någon, utan bara jobbat klart och packat ihop och gått hem. Som jag alltid gör. Idag åkte jag efter jobbet med min man till en sjukgymnast på vårdcentralen. Han konstaterade att jag hade en bristning i bicepsen på bakbenet. Jag berättade att jag var sjukskriven 50 % och att det inte är något fel på mig fysiskt utan att det är psykiskt. Han sa att han kunde se det på mitt kroppsspråk att jag inte mådde bra, att jag går framåtlutad och hopkrupen, jag visste inte att det syntes så. Kanske kunde det göra mig gott att få träffa en sjukgymnast framöver och jobba med min kropp?? Lite positivt tänkande? Och hade jag svårt med folksamlingar, höga ljud, manliga sjukgymnaster? Nej det har jag inte. Så en sjukgymnast ska jag få träffa. Så kanske ska det onda i benet gå bort.

6 kommentarer:

LillaMy sa...

Har själv börjat hos sjukgymnast. Dock ingen massage utan istället är det inriktat på rörelser och ökad kroppskännedom. Det känns faktiskt redan som om det är något som är bra för mig. Hoppas det kommer bli lika bra för dig. Vad är det för typ av sjukgymnastik du kommer få?

Kram!

Anonym sa...

Lite balans i kroppen kanske kan smitta av sig på själen? Vi kan väl hoppas!? Kram

S sa...

Sjukgymnastik kan vara en bra grej även för knoppen. Hoppas det hjälper.
Kram!

Miriam sa...

My: Va bra för dig! Jag vet inte riktigt vad det är för sjukgymnast, har förstått det så att hon jobbar mycket med idrottsskador....Hoppas hon inte är FÖR tuff för mig!

Miriam sa...

Osynliga bekännelser: Ja lite balans i kroppen vore inte dumt. Jag gillar balans - svart eller vitt och är i stjärntecknet "vågen".

Miriam sa...

S: Ja det kan inte skada i allafall! Knoppen blir nog glad!
:-)