söndag 20 februari 2011

Jag skrev ett mejl till "min" skötare och tyckte att det var oartigt att hon bara har avvisat mig utan att höra av sig. Hon kan gott få veta vad jag tycker om henne. Jag har ingen lust att prata med henne i morgon, jag vill bara stänga av telefonerna. Inte för att jag tror hon ringer mig, hon skiter väl i mig.
Idag har jag mått dåligt, gråtit en del och känt mig trött och sliten, möjligen efter min lilla "överdos" med Theralen i går kväll. Har småätit hela dagen idag, och igår. Stoppat nåt i munnen hela tiden. Hungrig.
Jag funderar på om jag ska avbryta psyk-vården jag får. Kanske bara ha läkarkontakt några gånger om året och Litiumprovtagningen, men annars vara i fred. Jag känner mig så trött på allt snack och vård. I fredags ringde "min" arbetsterapeut och undrade hur jag klarade av att inte göra mig illa. Jag var stolt och sa att jag hade låtit bli. Men nu är tankarna där igen och jag har lust att göra det i morgon. Jag är väl så jävla misslyckad störd patient som det går att bli. Kanske är det så att de gör slut med mig innan jag gör slut med dem? Så kan det stå MISSLYCKAD i pannan på mig. Jävla mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte du som är misslyckad, det är vården som är misslyckad när den inte har lyckats hjälpa dig.

Kram!

Miriam sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Miriam sa...

Charlyene: Det värmde med lite sympati! Tack! Kram!

S sa...

Bra gjort att maila skötaren. Det är ok att du gör din röst hörd.

De ska hjälpa dig, inte du hjälpa dem.

Kram!