torsdag 17 februari 2011

Har ätit varm mat idag! Jag är stolt över det! Chorizogryta, det gjorde gott i magen. Efter jobbet idag hade jag en tid hos arbetsterapeuten, det gick bra, vi pratade om konkreta saker, hur jag ska tackla svårigheter och om hur min "önskeframtid" ser ut. Det var ett bra samtal. Jag sitter i allafall/ändå här hemma och har lust att ge upp. Allt är bara trassel och svårigheter. Jag har t o m svårigheter att använda brödrosten. Crazy shit. Nu är min största svårighet att låta bli kniven i morgon. Arbetsterapeuten ska ringa mig i morgon för att höra efter hur det går. Känns som det är en bra strategi. Jag ska klara att låta bli. Är smärre sönderskuren.

"Min" f d skötare har bara låtit bli att kontakta mig efter julen och har väl mer eller mindre avslutat terapin. Jag tycker det är konstigt och oartigt att hon inte hör av sig, och lämnar mig i ett litet känslokaos - eller svårigheter att bearbeta detta konstiga avslut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker också att din skötare beter sig konstigt. Varför kan hon inte bara höra av sig och berätta vad hon håller på med?

Synd att du ska behöva ta hand om ett så konstigt avslut.

Kram!

Miriam sa...

Charlyene: Ja det är mycket märkligt. Jag försöker vara stark och inte bry mig så mycket om denna avvisning.

LillaMy sa...

Det verkar som om skötaren har stora egna problem. Så gör man bara inte, för det tro sjutton att det blir jobbigt för dig att tackla ett sådant avslut. Men snart upphör jag aldrig att förvånas över hur vårdfolk beter sig :(. Tråkigt men sant.

Jag hade förresten också problem med brödrosten idag. På dsv, fick jag inte ner knappen, tänkte att nu gör jag nåt fel, men jag behövde visst bara ta i lite mer. Haha..

Kram på dig!