fredag 29 april 2011

Har hittat soffan efter en känslomässig dag. Och här har jag tänkt sitta ett tag. Behöver lite vila. Efter viktnedgång, läkarbesök och arbetsdag. Är som tur är ensam hemma just nu. Min man och son har hittat golfklubborna och stannar nog på banan ett tag. Skönt!!

Fick träffa min läkare i morse, jag har sån tur, hon kommer ihåg allt vi har pratat om, tar sig tid och jäktar inte, prata om att bli bra bemött! Och när hon är borta två veckor nu så finns det en bakjour som ska ta sig an mig om det krisar. Bara en sån sak! Hon har satt ut två mediciner, tydligen är jag övermedicinerad, och jag sätter gärna ut några mediciner, måtte det gå bra och inte ge mig en mani, det syns väl om ett tag i så fall. Kuratorn tyckte inte om det. Men jag kan ju försöka.

Och så ska hon ansöka om ytterligare 25 % varaktig sjukersättning. Skönt. Jag ska nog inte jobba mer än 50 %. Klarar inte det.

Nu tänker jag plocka fram lite godis och förhoppningsvis hitta en kanal där jag kan få se en liten snutt av bröllopet!

3 kommentarer:

S sa...

Skönt med en bra läkare. Jag verkar ha haft tur och gått från en bra läkare till en annan. Men det känns osäkert när man ändrar på medicinerna, lite hoppfullt ändå, kanske kan man känna sig mer som sig själv. Jag funderar och funderar över mina mediciner men har inte kommit fram till något.

Hoppas det ordnar sig med jobb och sjukersättning så du orkar.

Kram!

Miriam sa...

Ja det känns osäkert att ändra på medicinerna. Hur ska det bli liksom? Kuratorn tyckte det var som att spela rysk roulett (stavas det så??). Men vi får väl se. Kanske kommer jag att må bättre och inte befinna mig i den bubbla jag gör nu.

Anonym sa...

Precis en sådan läkare vill jag ha! Skönt när de tar sig tid och verkligen lyssnar och gör allt för att hjälpa!

Hoppas det blir bra för dig!

kram <3