tisdag 26 april 2011

I brist på annat städade jag förrådet och badrummet. Efteråt var jag stum av förundran. Hade jag verkligen orkat allt detta?? Sedan åkte jag till jobbet där arbetet svämde över och jag var åter stum av förundran hur jag skulle orka ta itu med allt detta? Tog en kopp kaffe i all ensamhet i personalrummet, arbetslusten hade försvunnit nån annanstans. Sedan kom ångesten på besök. Mådde/mår dåligt och vet inte hur jag ska överleva. Besök till fru doktor på fredag. Allt bygger upp sig. Ska vara ärlig mot fru doktor. Törs inte berätta för mannen min. Ska inte göra mig illa. Hur ska jag klara av vardagen? Allt är så svårt och jag har inga svar när kuratorn ställer mig mot väggen i morgon. Jag blir svar skyldig. Och jag hör hur hon kräver av mig att jag ska skärpa mig annars vill jag inte ha med dig att göra. Jag är rädd. Jag känner mig så ensam. Ta mig härifrån.

3 kommentarer:

LillaMy sa...

Jag hoppas verkligen du mår lite bättre idag och att det kommer gå bra hos kuratorn.

Kram på dig!

S sa...

Du gör rätt om du är ärlig. Hur ska hjälppersonalen kunna hjälpa om de inte vet hur läget egentligen är? Jag tror inte de blir arga på dig. Hoppas kuratorbesöket går bra trots att du är rädd. Det är begripligt att bli rädd, ibland gör man saker ändå och det känns ofta bättre efteråt. Lycka till kära du.

Kram!

Miriam sa...

Tack snälla ni! Trots regnet nu på morgonen känns det lite bättre. Jag ska stå på mig när jag träffar personalen, vara ärlig, inte låtsas om att allt är perfekt för att imponera på dem. Kram!!