onsdag 20 april 2011

Igår fick jag ett fint brev från FK, sjukskrivningen på 25 % håller på att snart gå ut. Jag tänker ansöka om 25 % varaktig sjukersättning så att det totalt blir 50 %. Då måste jag formulera en ansökan och sedan be min läkare om ett intyg. Sånt triggar och stressar mig.

Idag är det lite mulet men hoppas det blir varmt ändå. Ska åka in till stan, blodprov ska tas. Håller på att sätta in Clozapine och då är det blodstatus och temperaturtagning om vartannat. Som ett riktigt projekt, men tycker att det hjälper.

Ska - som - lite tröst - se om jag kan hitta någon liten topp. Inte för dyr....Och inte kortärmat. Rosa. Ska träffa min kontaktperson på psyk. Också.

Min man sa till mig igår (vi har dottern på besök hemma) - att jag skulle uppföra mig och vara vuxen. Jag förstår vad han menar, men tycker att det var elakt sagt. Precis som att jag är som jag är därför att jag en barnrumpa?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ingen barnrumpa. Och du behöver ingen som säger åt dig att uppföra dig. Elakt sagt. Verkligen.

Men jag hoppas att du får en bra dag, trots mycket som ska göras.

Kram!

S sa...

Ibland blir folk frustrerade över att man inte blir bra omedelbart bara för att de säger åt en att skärpa sig. Men det borde inte gå ut över dig, du gör säkert så gott du kan.

Hoppas det ordnar sig med FK.

Kram!

LillaMy sa...

Hoppas att dagen varit bra och att du/ni och dottern fått en bra dag tillsammans. Ibland tror jag att anhöriga blir frustrerade över att situationen är som den är och att det därför kan bli ganska så elaka och klumpiga kommentarer ibland. Försök att inte ta åt dig, även om det är svårt att låta bli, jag vet. Men du gör ju så gott du kan, mer kan du inte göra, eller hur?

Kram!