onsdag 13 april 2011

Onsdag i dag och bara 6 grader ute. Jag tror jag fryser ihjäl. Sitter på golvet framför fläkten och försöker få upp värmen i kroppen. Jag har fått ECT idag och känner mig aningen snurrig och på en helt annan planet. Men det hjälper ju - så jag fortsätter väl ett tag till. Kl 15 ska jag träffa arbetsterapeuten och min kontaktperson, vi ska bestämma hur vi ska ha det i framtiden. Jag lär nog avsluta kontakten med arbetsterapeuten. Jag känner mig rätt sliten av all terapi. Att hela tiden prestera och vara på topp (som jag vill alltså, det är inte säkert att de ställer sådana krav). Fick ett SMS av min syster, vi hörs aldrig av, hon ringer aldrig, inte ens när jag var inlagd, inte en fråga om hur jag mår, det är precis som om hon helt struntar i hela mig. Hon kanske är rädd för vad jag ska svara om hon frågar. Jag har ingen lust att svara, men skrev bara till henne att jag mår bättre. Och så ringde mina föräldrar och det är samma sak där, vi pratar aldrig om hur jag mår utan bara om väder och vind. Mest för att jag inte har lust att diskutera mig. De vill säkert men är väl osäkra på vad de ska säga. Det är lite komplicerat. Jag stänger de ute. Jag orkar inte ringa upp. På sjukhuset gick jag ner i vikt hur otroligt nog det låter. Jag fattar ingenting. Jag motionerade inget, åt alla mål och ändå? Kanske det beror på varierad kost? Konstigt. Jag har bestämt mig för att inte gå ut och gå promenad idag utan bara hålla mig inne - det lockar inte med någon promenad i kylan. Ska vara duktig och hålla mig inne. Min man kommer och hämtar mig efter besöket på psyk och så ska vi åka och hyra en film tills fredag. Vi hyr en hel del filmer, varje helg faktiskt, mycket trevligt.

2 kommentarer:

S sa...

Jo, lite kallare idag. Usch. Trevligt med film. Jag har några hemma som jag inte har sett ännu. Hoppas det blir ett bra möte där ni kan bestämma hur det ska bli på ett sätt som passar dig. Det är jobbigt när man inte kan vara avspänd i kontakten med familjen. :(
Kram!

LillaMy sa...

Vi ser faktiskt också en hel del på film. Lugnt och skönt och sådana helger gillar jag. Har du något bra filmtips kanske?