måndag 17 maj 2010

17 maj....

Och här sitter jag i Sverige.....hängde dock ut norska flaggan i morse. Den vajade så fint i vinden och mina tankar gick tillbaka till då man var ung och gick i 17:e majtåg, det var en skojig dag! Nu är det inget med det. Firade lite med att äta lite extra mycket rökt lax. Mums. Nu har jag borstat tänderna och tagit lite extra medicin. Jag tror inte att jag orkar vara uppe så länge idag. Jag är ensam i kväll och är jättetrött efter en jobbig helg.

Det var stressigt på jobbet idag också, har ju varit borta på semester i två veckor och så kom jag tillbaka idag och en var borta och jag fick ta hennes jobb. Pang på bara! Försökte anstränga mig och göra allt rätt. Men jag känner mig så oduglig. Min hjärna räcker absolut inte till längre. Det är bara att inse. Ångest i hela kroppen, svårt att fokusera på vad andra säger, hålla röd tråd. Jag är nog sjukare än vad jag vill erkänna. Trist. Tråkigt. Såg ett jobb jag skulle vilja ha. Men det är bara att glömma.

3 kommentarer:

Maria sa...

HEJA NORGE FRISKT HUMÖR...!!!

Varför skulle det jobbet bara vara att glömma?? Oftast tror jag att man kan mycket mer än vad man tror. Du skulle bara veta vilket "hopplöst fall" jag var som ingen trodde på. Hade någon sagt för ett halvår sedan att jag skulle klara av mitt nuvarande jobb med bravur och t.o.m. bli anställd och uppskattad, då hade jag bara fnyst åt deras fåmiga tankar. Men nu vill jag t.o.m. ta mig an nya utmaningar och göra mer och mer på jobbet och bli allt mer självständig.
Man vet inte förrän man provar. Drömmar är till för att uppnås. Pröva dina vingar vetja, man vet aldrig vart man landar =)
Massa kramar

LillaMy sa...

Tro på dig själv! Det kanske är värt att våga söka det där jobbet ändå. För tänk om du får det, och tänk om du trivs superbra och tänk......
Ja, det kanske skulle bli riktigt, riktigt bra, om du bara vågar...

Kramar!

Miriam sa...

Tack snälla ni! Jag ska ta med mig era tankar, kanske ska jag söka i allafall???