torsdag 13 maj 2010

Regndag

Jag har gjort en massa knasiga saker halva dagen, jag skriver inte om det för jag orkar inte tänka på det.

Bra grejor är: Äsch, jag vet inte vad jag ska skriva. Jo, jag har fått ett humörschema som jag ska fylla i varje dag av läkaren. Jag ska vara så ärlig som möjlig och inte framställa mig själv som en stjärna som är duktig och klarar allt.

Dålig grej: Efter ECT är närminnet obefintligt. Ex-vis: Vi var hos svärfar som fyllde år. När vi gick in i köket kom en tjej och en kille mot mig och jag visste inte vem tjejen var! Det säger mig absolut ingenting. Jag förknippar inte henne med någonting. Men jag hälsar på dem som att de är syskon. Och så är de förlovade sedan många år tillbaka och jag har varit hemma hos dem många gånger, men hon är helt utraderat från mitt minne! Jag har aldrig sett henne förut! Min dotter säger: Men mamma de är ju inte syskon! De är ju förlovade! Och guud så pinsamt. Och min dotter säger att: ja ni får ursäkta, men mamma är lite virrig idag....
Vi stannade i 3 timmar, fick middag och efterrätt. Nu har jag tagit en Sobril, har lite ont i magen av ångest. Ska nog gå och lägga mig en stund. Dotter och man tittar på krigsfilm som jag inte gillar. De äter godis. Jag ska inte ha det idag, det får bli i morgon på fredag.

Bra: I morgon är det träff med min skötare, det blir nog bra.
Bra: Jag ska gå och duscha.

1 kommentar:

Maria sa...

Tusen tack =) Känns underbart
Usch vad läskigt när minnet försvinner men är det inte sånt som blir bättre efter ett tag??
Hoppas det går bra med skötaren imorgon.
Kram