söndag 19 juli 2009

Lång söndag...

Idag har det verkligen varit en lång dag. Vad ska man ta sig till när det regnar som sjutton? Jo, är man dåraktig så ger man sig ut och promenerar . Jag kommer att promenera mig till döden. Grannarna tänker: Och nu ger hon sig ut igen den dåren. Vem f-n vill ut och gå när det är sådant väder? Men jag blir lugnare av det. Känns väldigt oroligt och ångestfyllt idag. I morgon kommer min terapeut tillbaka, hon ringer väl på förmiddagen för att höra hur det är med mig. Jag hoppas hon gör det iallafall, jag behöver henne just nu. Tänk om hon inte kommer till jobbet? Tänk om hon har brutit foten eller att hennes gamla far har blivit sjuk så hon måste vara hemma.? Jag vet, jag är jätteegoistisk, men jag sätter mina behov först den här gången. Jag behöver henne verkligen nu.
Bakade bullar med smörkräm och de blev väldigt fina. Familjen tyckte det var smarrigt. Gott betyg alltså....

Annars har jag och min dotter tittat i gamla fotoalbum från när de var små. Barnen alltså. Jätteroligt var det. Tänk att min dotter är 23 år och att det finns bilder från då hon var nyfödd, alltså genom hela livet. Tur att man kan fotografera! Jag har fått en ny kamera, den är jättefin, och jag har fått lust att fotografera igen.

Jag får nog ta en Oxascand i kväll så jag får lite lugn och ro. Jag missbrukar dem ju inte, det är väldigt sällan jag tar, men ikväll är en sån kväll då jag behöver.

1 kommentar:

Anonym sa...

Egentligen blir jag inte lugnare av att gå på promenad. Jag blir stressad och får en massa skuldkänslor för att jag lämnar mannen med barnen som i och för sig sover nu men ändå. Han är inte lika "van" som mig att ta hand om barnen känns det som och att jag är egoistisk som lämnar honom med dom. Med van menar jag att han är hemma varannan vecka medan jag är här varje dag.

Kul med ny kamera. Vad har du nu för en? Själv köpte jag mig en vanlig kompaktkamera, mycket lättare att ta med på mina promenader.

Vad gott med hemlagade bullar. Själv orkar jag inte göra sånt. Ytterst sällan faktiskt.