tisdag 11 augusti 2009

Pengar, pengar

Var på stan med min dotter. Det skulle jag inte gjort. Gick i affärer med henne och tittade på kläder. Jag blev sugen på ett par byxor förstås - som jag inte har råd med. Deprimerande att bara få gå därifrån. Känner mig som en fattiglus. Måste klara av ekonomin tills lön den 25. Bara måste det.

Städade sonens lägenhet, kändes lite taskigt fast bra. Jag tycker om att städa. Det skingrar tankarna och det är något praktiskt att hålla på med. Skura och skrubba.

Var ute och gick en promenad i morse, gick väldigt fort. Drömde om att läkaren skulle ringa om provsvaret på födelsemärket. Men icke. Däremot ringde min terapeut, hon kommer hem till mig i morgon. Jag känner mig låg och trött för tillfället. Eftermiddagarna och kvällarna är värst. Jag har ångest och mår inte bra alls. Jag har svårt för att prata och inget tycks vara kul längre.

1 kommentar:

S sa...

Det är väldigt slitsamt att ha dålig ekonomi, att alltid alltid behöva tänka på minsta lilla utlägg. Jag har det inte fullt så illa nuförtiden (även om jag inte direkt är rik på sjukersättningen), men har levt på under socialbidragsnormen en gång i tiden, minns hur det var. Trist att du ska behöva bekymra dig om pengar också, nu när du har andra problem. Håller tummarna för att det ska gå bra.
Kram!