fredag 14 augusti 2009

Underbar dag! (I alla fall hälften av den)

Var på shoppingrunda med terapeuten, det gick åt helvete, freak out, men när den väl var överstökad så har jag haft en helt underbar dag. Jag har varit alldeles ensam hemma idag, helt underbart! Min sista semesterdag dessutom. Jag hade bestämt mig för att jag skulle göra denna dag till en positiv njutningsdag.

Jag hade lax till lunch (love that). Satt helt ensam och njöt. Efter det kaffe och choklad. Sen tog jag en tupplur i sängen och gjorde mig sedan redo för en långpromenad. Solen sken dessutom! Till middag åt jag soppa och så såg jag en DVD jag hade hyrt - Milk - med Sean Penn - den var verkligen sevärd. Den handlade om hur homosexuella hade det på 70-talet. Man blir ju helt upprörd över hur man kan behandla människor. Kan rekommenderas! Till filmen smällde jag i mig en stor påse lösgodis. Yum!

Nu har kvällen blivit sen och jag har tagit min medicin samt lite rödvin och nu ska jag gå och lägga mig. Min man kommer vid 23-tiden, men då sover nog jag.

2 kommentarer:

S sa...

Lax, kaffe, choklad, smågodis, rödvin... :dreglar:
Så härligt att du fick en fin (ok, nästan) sista semesterdag. Bra initiativ att ta hand om dig själv, jag tror vi skulle behöva tänka mer så lite till mans (kvinns?).
Kram!

Anonym sa...

Hej det var några dagar sen jag var inne här. Har varit i Sverige med familjen.

Varför gick inte shoppingen så bra? Det gick bra hos mig men det hade nog inte gått så bra om jag varit helt ensam.