onsdag 25 maj 2011

Det är något fel med min dator, jag kan inte kommentera andras bloggar, glömt lösenord överallt och bara strul. Skit också. Skriver några rader här istället. Igår var jag hos läkaren och har redan glömt vad vi pratade om, men kommer ihåg att det var ett bra samtal och att jag får höra av migtill henne om det är något. Och jag var duktig patient och såg fräsch ut. Idag var jag hos skötaren och så fräsch ut tills jag brakade ihop och grät och inte var någon duktig patient alls utan har ingen lust med livet längre. Nu sitter jag här och ska gå och ta en Oxascand för att må lite bättre. Jag har beställt tid till frissan, tänkte jag skulle få en bra känsla i mig - att göra en bra sak för mig själv. Jag har blivit gråhårig och kanske är en frissatid är något som skulle muntra upp mig lite? Och så ska jag köpa en blomma och gå och träffa en gammal bekant på lördag för en fika. Det kanske kan göra mig gott. Och så har jag gått upp 2 kg vilket jag inte vill men vet att jag ska. Och inte göra mig illa för det.

1 kommentar:

S sa...

Jag blir nästan glad (fast på ett bakvänt sätt) när du säger att du började gråta hos skötaren. Du lägger så mycket kraft på att vara duktig, kraft du skulle behöva till dig själv.

För mig iallafall muntrar det upp en stund att göra saker som att gå till frissan (eller jag som har en manlig frisör kanske borde kalla honom frissen ;)) Sedan blir man förstås inte lycklig för tid och evighet av det, men mycket av livet går ut på att förgylla de stunder man kan...

Kram på dig!