tisdag 3 maj 2011

Har jobbat förmiddag och sitter nu hemma och tar en kopp kaffe. Försöker tänka på hur jag ska ha det. Och hur jag ser ut. Jag själv tycker jag ser tjock ut och andra tycker jag ser för jävlig ut. Benig och ful. Och där mittemellan krockar det hela. Igår hade jag en helvetesmåndag, spårade ur med lite godis och sedan blev det rena orgien och jag tappade fullständigt greppet om alltihopa. Och idag har jag brottats med om jag ska låta det vara och försöka slappna av i det jag gjorde, eller banta bort det lilla jag gick upp. Jag vet inte. Min man tycker jag bara ska försöka slappna av, sluta springa runt i skogen och tredubbla matintaget. Det är inte lätt.

Nu har jag legat här på soffan i eftermiddag, varit en sväng på apoteket och hämtat apodosen, medicinförskriften var ändrad men nu har jag fått rätt. Jag hade på eget bevåg tagit bort en medicin som jag inte skulle ha gjort. Nu är den lagt till igen.

I morgon har jag min sjukskrivningsdag och min man har tagit semester. Vi ska ha en trevlig dag. Jag ska bara träffa min skötare på eftermiddagen, då blir det väl bara diskussioner om min vikt som vanligt. Som jag sa till min läkare "jag orkar inte mer" och så känner jag. Och varje dag är en lång diskussion med mig själv om att inte göra mig illa. Ja mer än vad jag gör med maten alltså. Jag ska inte göra mig illa. Kanske nästa vecka. Mina föräldrar kommer till helgen och jag får väl avreagera mig nästa vecka kan jag tänka.

1 kommentar:

LillaMy sa...

Sv: Ja, jag undrar också varför. Idag har i alla fall hetsen hållit sig borta från mig, än så länge....

....och försök att slappna av och stunt i det där återfallet. Det finns ingen mening med att försöka banta bort det, då slutar det nog bara i ännu en hetsattack, tror du inte? Kroppen behöver ju mat, det svåra är att hitta balansen :S

Kram!