tisdag 10 maj 2011

Sitter här och håller värmen med en filt. Fryser som vanligt. Snart är det väl dags att gå och lägga mig. Tycker om att sova. Få ro.

Idag har jag jobbat, jag jobbar ju 50 % och jobbar måndag + tisdag och ledig onsdag. Och onsdag är det i morgon. Ska bli skönt. Ska ta blodprov och sedan träffa "min" skötare kl 14. Och räkna med att få ta lite skit då. Hon är en tuff kvinna och när hon får se att jag inte gått upp något enstaka kilo så blir hon arg. "Du får skylla dig själv". "Ta ansvar, jag har inte tänkt orka hur länge som helst med dig". Jag känner mig liten och svag, jag är så gammal och är fortfarande fast i ätstörningsträsket. Ska jag nånsin bli "frisk"?? Och hur??

Ikväll låter jag min älskade man få sitta och se på fotbollsmatch på tv´n. Han är så tacksam. Och jag sitter och surfar i fred. Och alla är nöjda. God bless.

2 kommentarer:

S sa...

Hjälper det dig att hon är tuff? Har du förbättrats, om du är ärlig? Om det har blivit lite bättre så är det kanske ändå rätt väg att gå. Annars kanske det är dags att ompröva?

Hoppas du får en skön ledig dag nu!

Kram!

Miriam sa...

Nej det hjälper inte mig att hon är tuff, jag blir bara rädd och orolig. Hon förstår inte att man får skynda långsamt. Just nu har jag slutat springa omkring i skogen varje dag och bara det är en seger. Kanske är min tid som patient hos henne över. Jag ska tänka på det.