lördag 28 maj 2011

Idag har jag varit som en vanlig människa. Vaknade vid 07 - frukost, tvätta håret, jeans och armband. Sedan en kort promenad till tåget. I stan träffade jag en "gammal" kompis och vi tog en fika tillsammans, och jag kände mig så där "vanlig". Även om jag har svårt att koncentrera mig och fokusera på vad hon sa och komma ihåg vad hon sagt tidigare så tycker jag att jag klarade av det ganska bra. Hon vet ingenting om mig och det är jag glad för. Inte alla behöver veta hur jag mår.

5 kommentarer:

LillaMy sa...

Nä, håller helt klart med dig. Alla behöver faktiskt inte veta allting.

Hoppas du fått en fin lördagkväll också. Kram!

Anonym sa...

Det är en intressant fråga om vem som behöver veta. Läste nyligen en bok om en kvinna med Aspergers, som verkade berätta för nästan alla hon känner. Det skulle jag aldrig klara av. Jag vill att så få som möjligt ska veta hur jag mår, för jag är rädd för att de annars bara kommer att se funktionshinder och sjukdom.

Kram!

Miriam sa...

My: Fick en fin lördagskväll MED godis och mys. BRA! Kram!

Miriam sa...

Charlyene: Nej jag förstår inte folk som berättar allt för alla. Så utlämnande. Så sårbar man blir. Som om man sitter där sen utan några gränser kvar och är naken inför världen. Kram!

S sa...

Jag tycker också att man bör välja vem som vet vad. Sedan är jag inte så mycket ute bland folk att jag behöver vakta på mig jämt.

Kram!