fredag 13 maj 2011

Fredag kväll - framför tv´n - med mannen och med hyrd DVD-film + hockeysemifinaler - och instruktioner i hur man spelar hockey. Så nu kan jag det. Filmen var rolig och att titta på hockey muntrar jag upp med lite facebook och en stor skål godis. Jag låter mannen få sina idrottsliga luster mättade med hockey. Vi har kommit överens om att gå och lägga oss kl 21. Jag är trött och han med. Dessutom tycker jag om att ligga där i mörkret med honom och småprata om ditt och datt. Att han är vid min sida fast jag har en del diagnoser och är skruttig.

Jag fick mitt läkarutlåtande hemskickat idag, en kopia av det alltså. Och det var bra skrivet. Bipolär sjukdom. Tvångssyndrom. Anorexia nervosa. Därför älskar jag min man som alltid finns där och vill hålla mig i handen. Så får vi se vad Försäkringskassan tycker.

Imorgon ska vi ut och gå runt ån min man och jag. Jag ska försöka komma över det äcklet jag känner därför att jag ätit en stor mängd godis. Sonen ska låna bilen så vi får ta tåget hem igen efter att vi har gått färdigt. Hoppas det onda i höften går över, jag har sagt hela dagen - på skoj - att jag nog också har fått reumatism - varför inte??? Liksom. Kroppen är skraltig, inget funkar som det ska. Och några gråa hår också.....

Inga kommentarer: