onsdag 6 oktober 2010

Har precis varit ute och gått i skogen. Med mig var en gödseltraktor (heter väl inte så men jag kan inte lantbruksapparater...) som spred dynga på åkrarna. Det luktade inte speciellt gott och jag undrar om kläderna jag hade på mig stinker också? Får besök av arbetsterapeuten senare idag och hoppas därför att det inte stinker i hela huset.
I alla fall, jag gick och tänkte på att jag har svårt att förstå mig själv för tillfället. Jag vill så gärna förstå, analysera och begripa. Hitta lösning. Och nu kan jag inte det, för jag förstår inte mina tankar och mitt agerande. Det är fruktansvärt irriterande.
De (psykvården) ville inte testa mig för en slags personlighetsstörning och jag vet inte riktigt varför, ska fråga AT idag. Kanske är det lika bra det inte blir av. Jag är också frustrerande för jag ska till läkaren på måndag och jag har inte sorterat hjärnan än och vet inte hur jag mår och vad jag vill. Jag vill ingenting känns det som.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Om du känner att tvångsmässig ps "stämmer" kanske det inte spelar någon roll vad psykvården anser?

Kram!

LillaMy sa...

SV: Japp, det är sant. Dock har jag bara sett det i en affär hittills, men det vara MASSOR med julpynt. Snart börjar väl resten av affärerna också. Lite tidigt dock :( Synd!

S sa...

Jag tycker också att det är jobbigt när jag inte kan analysera och förstå, svårt att lära mig att ibland får man bara acceptera att så här är det just nu. Man blir trött. Hoppas du får svar på din fråga.

Kram!

Miriam sa...

Charlyene: Jo så är det ju, jag vet att det stämmer så då spelar det ju egentligen ingen roll mer än att jag skulle vilja ha det bekräftat. Kram!

Miriam sa...

S: Jag får väl som du skriver bara acceptera att jag just nu inte begriper ett skit. Bara vara. Klyschigt....

Anonym sa...

När jag gjorde min borderlinediagnos så trodde jag att jag skulle få mer hjälp och förståelse med en diagnos (dock var det ju inte därför jag gjorde den) men tji så fel jag hade. Det blev motsatsen; fick skulden för allt och allt berodde på min diagnos. Nu är jag glad att jag blivit av med den och fått höra att jag troligtvis blev feldiagnostiserad. Det är min hämnd till omgivningen :)
Kramkram