fredag 15 oktober 2010

Nu sitter jag på jobbet och är aningen vimsig och trött efter ECT. Hade inte hjärta till att skippa jobbet, jag är ju borta så mycket annars. Köpte en kycklingsallad med bröd och har myst i köket ett tag. Jag har huvudvärk och rufsigt hår :)

Helgen ligger framför mig, dotterbesök och bio, inga destruktiva tankar och åtgärder.

Träffade en kompis på ECT´n. Vi pratade men det är så destruktivt, jag vet att jag borde avsluta kontakten men det är svårt, hon är så ensam. Sen träffade jag en jag kände igen, vi båda tittade på varann och så började vi prata lite och då visade det sig att vi hade delat rum på psyk när vi var inlagda. Tänkte på att vi träffar människor lite här och där och sedan blir det bara ansikten och man vet inte hur man ska placera dem. Skulle velat prata mer med henne men vi var på väg åt varsitt håll.

Trevlig helg alla! Kram!

4 kommentarer:

S sa...

Lite svårt det där med folk man träffar på psyk, ibland klickar det (en vän jag har delade jag rum med för sådär 7 år sedan), ibland blir det bara sjukprat. Jag har brutit kontakten med en sån vän för jag orkade inte. Även om man känner sig skurkaktig just när det är en sån ensam person.

Ja, tänk så många människor man har stött på i olika sammanhang under årens lopp... undrar hur lång den raden skulle bli!

Hoppas det ljusnar lite för dig av ECT:n.

Kram!

LillaMy sa...

Trevlig helg på dig med. Hoppas det börjar vända uppåt för dig nu. Kram!

Miriam sa...

S: Ibland klickar det och ibland inte. Det var som en god ström av energi mellan oss två, ganska fascinerande när det händer.

Ja och ibland blir det för mycket sjukprat. Jag ska hålla mig till det friska - ett tag iallafall...:)

Miriam sa...

My: Nu ska det vända, känner det i kroppen så skönt, så skönt! :))