lördag 20 november 2010

Hemma igen i ett iskallt hus. Har satt på värmefläkt för att få upp temperaturen. Något annat som värmer är besök av vår dotter, mysigt! Ska försöka tänka på allt annat är mitt och andras psyke idag. Har fått ligga inne ett dygn och fått ECT. Mår faktiskt bättre nu, det är på rätt väg, det känner jag. Att vara inneliggande patient är väldigt tråkigt, det är bara du och sängen liksom. Men personalen där jag har varit är helt fantastisk. Alla har tid till en, alla frågor hur det är, om kaffet är varmt, sitter ner en stund om det behövs.

Jag har inte orkat någonting, inte ens tittat på tv. Kom hem igår kväll och så sakteliga har krafterna återkommit. Möjligtvis ger jag mig ut på en promenad.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ECT:n fungerar. Att det finns något som funkar, även om inläggning är väldigt tråkigt.

Hoppas att du får varmt i huset!

KRAM!

S sa...

Blir glad att höra att du mår bättre. Nog är det långtråkigt att vara inlagd, fast det hjälper lite om personalen är snäll.

Hoppas du hittar dina krafter igen!

Kram!

Miriam sa...

Charlyene: ECT fungerar perfekt för mig, jag riktigt känner att något lyfter ifrån mig och gör det lättare. Så fortsätter jag så här så blir det bra igen! =))

Miriam sa...

S: Jo jag mår bättre och visst är det tråkigt med inläggning med det är skönt att bara rå om sig själv. Och är personalen snäll så hjälper det en hel del på tristessen.

Jag har avslutat bloggen... sa...

Så skönt att du börjar må bättre! Är bipolär och har också fått ECT. Tyvärr hjälpte det inte för mig.
Jag har blivit inspirerad av dig och andras bloggar om er vardag med psykisk sjukdom. Jag har precis startat upp en. Titta gärna in när du orkar. Mvh Pia.
www.nuardetmintur.blogspot.com

LillaMy sa...

Det betyder så oerhört mycket att man blir väl bemött av personalen. Fina människor finns verkligen.

Njut av besöket med dottern nu. Stor kram!

Miriam sa...

"nu är det min tur": Jag har tittat in till din blogg - fin! Må så gott!

Miriam sa...

My - det betyder som sagt mycket att personalen är trevlig, som ett led i terapin nästan. Och jo - jag har njutit hela helgen av dotterbesök! Kram!