onsdag 3 november 2010

Sitter här och är mätt. Mätt på mat och terapi. Jag har haft min arbetsterapeut här och vi har jobbat stenhårt. När hon gick fanns det ingen mer ork i mig. Jag har legat i soffan i två timmar. Och lyckats äta ungefär 10 klementiner. Gott. Igår gjorde jag mig illa igen men den här gången har jag slängt allt och lovat mig att aldrig mer göra mig så illa igen. Jag tror jag har druckit 8 koppar kaffe och har satt på värmen i huset, tycker det är kallt eller så är det kylan från inuti kroppen som är svår att värma. Och ångestdemonen som jag får handskas med och som jag inte har något lugnande att ta för. Jag ska vara i min ångest - sa min psykiater. Men ikväll hade jag behövt. Det är ingen lyx. Jag hade behövt lite vila.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vi behöver alla vila ibland. Jag tycker du ska vara snäll mot dig själv. Att jobba stenhårt är bra, men att ta det lugnt är också bra.

Clementiner var en bra idé, det ska jag nog köpa imorgon.

Kram!

LillaMy sa...

Ja, det hade du. Har du ingen lugnande alls att ta? Även om inte jag är någon jättefan av piller så, Shit det måste var skitsvårt att klara av attackerna i så fall...

Var rädd om dig nu. Kram!

S sa...

Låter väldigt gott med clementiner. Du behövde nog vila efter det arbetspasset.

Inte lätt det där med ångest, hur man ska hantera. Man måste hitta sin egen (icke-destruktiva) väg. Hoppas du hittar din.

Kram!

Anonym sa...

En till som är i samma båt. Om det nu kan vara till nån tröst. Kram.

Miriam sa...

Charlyene: jag ska försöka vara snäll mot mig själv och också få lov att vila because I´m worth it...

Miriam sa...

My: Jag tänker faktiskt fråga en annan doktor om att få recept på piller, inte bra men jag måste...

Miriam sa...

S: Jag får som sagt hitta mitt eget sätt att handskas med ångest, gå promenader är bra, gå och gå till höften går itu...

Miriam sa...

Osynliga bekännelser: Jo det hjälper att veta att det finns en annan som också sliter med samma saker. Förstår det.