fredag 12 november 2010

Varning för stötande text.

Nu är det länge sedan jag skrev ett inlägg, jag har inte mått så bra. Jag har gjort illa mig flera gånger och har haft långa samtal angående detta. Mina behandlare tycker att jag ska låta bli att läsa bloggar och bli påverkad att göra samma saker.. Jag förstår inte varför jag fortsätter att skära, jag vet ju att det är så meningslöst. Nu har jag lovat att låta bli och vi har gjort en "akutlista" att ta till när jag är nära att göra det igen. Jag har också lovat att ringa någon av behandlarna nästa gång och att vi tillsammans kan lösa det mest akuta. Jag ska verkligen försöka låta bli.

Veckan har bara inneburit tvångsmässigheter som t ex promenader i 30 cm nysnö, ett slags självplågeri det också. På jobbet har jag bara suttit tankspridd och försökt göra mitt jobb. Skönt att det idag är fredagskväll och ledig hela helgen så jag kanske kan samla lite krafter och må lite bättre till nästa vecka. Jag har iallafall ätit gott nu och ska unna mig lite godis till en skön film som börjar snart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att du fortfarande mår dåligt. Tråkigt att höra att du gör dig själv illa. Finns det något ljus i tunneln?

KRAM!

S sa...

Visst kan det vara klokt att fundera över ens läsvanor. Om du är lättriggad och inte kan hindra dig själv från att läsa trots varningar så kanske du borde hålla dig undan ex. min blogg, för sånt kommer dyka upp i den ibland. Huvudsaken är att du gör det som verkligen får dig att må bra i längden. Låter bra att du har möjlighet att ringa dina behandlare om det krisar.

Ha en bra helg!
Kram!

Miriam sa...

Charlyene: Jag ska träffa min doktor i veckan, inte vet jag om det hjälper men kanske kan vi ändra lite i medicineringen. Tack för kramen!

Miriam sa...

Jag är väl lite lättpåverkad, kanske har det med hur jag mår just nu, jag brukar inte vara så lättpåverkad. Hoppas det blir annorlunda nu när jag är mer medveten om det. Och att jag låter bli när jag ser en varning. Kram!