tisdag 16 november 2010

Jag får nog skriva ner allt jag ska komma ihåg i en liten bok, min hjärna är helt tom för celler. Ohygglig vad mycket jag glömmer. Vi var hos min svägerska och blev bjudna på köttgryta i söndags, det var väldigt gott. Även om jag blev trött ganska snabbt och vi fick åka hem, så var det ene trevlig kväll. Igår kväll ringde min svägerska och undrade hur jag mådde, jag hade sett så trött ut. Det tror jag det - fortfarande påverkad av min lilla överdos.

Idag börjar jag senare på jobbet, så jag unnar mig att ta det lugnt här hemma, sitter i morgonrocken och har tv´n på. Tv´n är bra sällskap. Såg över mitt konto igår och helt klart har jag slösat för mycket, inte kul. Alla småuttag blir till slut ganska mycket, jag förstår inte hur...

I morgon ska jag träffa läkaren, jag är lite nervös, har skrivit en kom-ihåg-lista som jag har reviderat säkert 500 gånger, vill att det ska bli så rätt som möjligt, inte säga fel, få det rätt. Inte säga för lite, inte säga för mycket. Svårt. Skrev en ny lista precis nu, hoppas den ska duga annars får jag göra om. Igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag behöver också en kom-ihåg-bok. Tråkigt sätt att leva, men vad ska en göra?

Hoppas att läkarbesöket går bra. Känner du tillit till din läkare, att du blir lyssnad på och förstådd?

Kram!

LillaMy sa...

"kom ihåg" listor är bra. Nödvändigt ibland, kanske speciellt vid sådana tillfällen då man verkligen vill få sagt allt man vill få sagt. Och få frågat allt man vill frågat. Hoppas mötet går bra för dig.

Kram!

Miriam sa...

Charlyene: Läkaren är mycket bra, så det ska nog gå bra och nu är min kom-ihåg-lista klar också! Kram!

Miriam sa...

My: Jo mötet ska gå bra, hoppas, hoppas. Det är ju inte vardagsmat att träffa en doktor precis så man får ta tillfället i akt.. Kram!