måndag 29 november 2010

Kväll igen. Idag har jag varit på jobbet några timmar, fick gå tidigare därifrån pga läkarbesök. Och ingen psykiater denna gång. Utan en GYNEKOLOG. Det var inte som att besöka ett nöjesfält precis. Men jag var normal. Inte ens en pytteliten cysta kunde hon hitta. Och glad var jag. Allt funkar som det ska. Fast jag börjar bli så gammal så är "verktygen" fortfarande dugliga....
Sedan gick jag på stan ett tag, det var inte speciellt kul eftersom jag hade så mycket kläder på mig och det var svårt att prova plagg. Så åt jag lunch ensam. Och sedan besökte jag min skötare. Det var diskussioner eftersom hon har fått för sig att jag är på början till att bli hypoman - det tycker inte jag. Jag är bara glad. Och det känns skönt efter att ha mått så dåligt länge.

Nu vilar jag ikväll, ingen promenad, det har fått för sig att det ska börja snöa igen. Och jag stannar inne med en liten Oxascand i kroppen och ska försöka hitta lite lugn och ro. Och att ångesten lägger sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är problemet med att vara bipolär: Så snart en är det minsta glad kommer någon och säger åt en att det är inte är okej, att det är en del av sjukdomen, att en är påväg uppåt.

Hoppas att du fick lugn och ro!
Kram!

Miriam sa...

Precis, bara en som är bipolär kan förstå vad jag menar. Idag är det lite lugnare. Är nog kylan...Kram!