söndag 18 oktober 2009

Det syns inte utanpå mig

Nej, det syns inte utanpå mig. Jag är utåt sett en kvinna med ordnat yttre (som det står i journalen), ingen skulle någonsin tro att jag mår dåligt. Om man nu då inte ser min sorg långt där inne i mina ögon.

Idag har jag verkligen försökt göra massor med fina saker, saker för att skingra tankarna och få en positiv söndag. Det höll tills nu. Nu är det över och jag har tagit en Oxascand för att kunna få lägga mig ner litegrann och vila. Jag har varit ensam hela söndagen och det har inte varit bra för mig. Nu är snart söndagen den 18/10 över, och jag hoppas att dagen i morgon ska ge skänka mig lite mer harmoni än idag.

Det syns inte utanpå mig så hur skulle nu Försäkringskassan tro att här är en trasig själ?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skall prata om hur du känner och mår. Min läkare trodde inte heller att jag var så deppad som jag verkade vara men jag skrev en mejl till henne att jag inte orkade.

Det kanske hörs på din röst att du inte mår bra.
Kram